Piesele Lego fac echipă bună cu Arduino

Dacă pentru mulți pământeni relaxarea înseamnă sport, plimbări, călătorii, pentru Clește relaxarea înseamnă tot tehnologie. De ce să consume o găleată de alune uitându-se pe Netflix când poate sta la el în atelier, lucrând la scobitori inteligente sau la un bol de floricele care se reumple singur? Din acest motiv, îi poți înțelege bucuria când Mihai Eftimie, student la Universitatea Petrol-Gaze Ploiești, i-a trimis lucrarea sa de licență, cu tema: dezvoltarea unui joc video pentru controlul unei case de tip smart.

Sounds like fun, right?

Proiectul lui Mihai este un fel de 2-in-1 ca șamponul. Atinge atât componenta de joc video, cât conceptul unui smart house, dezvoltat anterior și de Dragoș Boghean. Este exact genul de lucrare care satisface atât utilul cât și plăcutul, întrucât Mihai este un auto-declarat împătimit al jocurilor video. Proiectul constă în dezvoltarea unui „Joc Video” compatibil cu sistemul de operare Windows și scris în limbajul de programare C#. De la auzul cuvintelor dezvoltarea și compatibil, senzorii lui Clește au luat-o razna cu prea mult entuziasm. Sună ambițios pentru exact asta și este. Potrivit lui Mihai, acesta este primul joc video de tip „RPG” ce are capacitatea de a controla dispozitivele electronice dintr-o casă.

Bine, bine, dar ce tematică are acest joc inovator?

„LEGO House – Home of the Brick” este un joc Single Player de tip RPG (Role Playing Game), unde personajul principal are rolul de a controla componentele electronice dintr-o „Casă de tip Smart”. Mai multe detalii afli direct de la Mihai, care s-a lăsat intervievat de aghiotanții lui Clește:

1.Care este utilitatea proiectului tău?

Acest proiect are scopul de a simula un sistem electronic al unei Case Inteligente în mărime naturală. Întrucât am dorit ca ideea să fie una originală m-am axat mai mult pe dezvoltarea proiectului și nu am pus accent pe utilitatea acestuia.

2.Ce componente ai folosit?

Componentele folosite în realizarea proiectului sunt următoarele: LEGO Creator 4954, Senzor umiditate și temperatură DHT11, Senzor prezență PIR, Modul Buzzer pasiv, Modul Senzor Gaz MQ-2, Senzor ultrasonic HC-SR04, 2 Motoare Servo SG90 9g 180 grade, 3 Led-uri de culoare albă, LED RGB 5mm 4pini, Sursă de alimentare, Breadboard 830 puncte, Modul Bluetooth HC-05, Modul releu cu 8 canale, Modul releu cu 4 canale, Senzor gesturi APDS-9960, Ceas Led 4 digit, Ecran LCD 1602 – Afişaj electronic pe două rânduri, Breadboard 400 puncte, Placă de dezvoltare compatibilă Arduino MEGA 2560, Placă expansiune Mega 2560 V2.0, Fire Jumper, Fire Dupont, Cleme șir flexibile, Rezistențe.

3. Ce te-a determinat să demarezi proiectul?

Am început dezvoltarea acestui proiect deoarece sunt o persoană pasionată de jocurile video și încă de mic mi -am dorit să aflu care este mecanismul de funcționare al acestora și să îmi dezvolt propriul joc. Totodată îmi doresc foarte mult să urmez o carieră în gaming și să găsesc un loc de muncă în acest domeniu care să îmi permită să urmez și studiile de master.

4.Cât timp a necesitat finalizarea acestuia?

Am început dezvoltarea proiectului la începutul lunii Noiembrie a anului 2017 și am finalizat prima versiune pe data de 03 Iulie 2018, în ziua în care am susținut și Lucrarea de Licență.

5. Ai lucrat în echipă sau nu?

Proiectul a fost realizat integral de mine.

6.Descrie procesul de lucru.

Din cauza lipsei de spațiu, pe toată durata dezvoltării machetei a fost necesară o poziționare cât se poate de precisă a senzorilor, astfel încât să funcționeze într-un mod optim și fără erori. Următoarea etapă din cadrul dezvoltării machetei a fost reprezentată de adăugarea servo-motoarelor care au rolul de a controla ușile garajului în funcție de preferințele Utilizatorului. O altă componentă care face parte din cadrul acestui sistem este reprezentată de un led de tip RGB care funcționează concomitent cu buzzer-ul pentru a informa utilizatorul de tipul alarmei. Cea mai importantă piesă fără de care sistemul electronic nu poate funcționa este plăcuța de dezvoltare Arduino. Având în vedere că numarul pieselor de care am avut nevoie pentru a realiza acest sistem este mare, pentru a putea conecta simultan toate componentele la plăcuța Arduino, am fost nevoit să adaug un shield care are rolul de a multiplica numărul pinilor I/O, astfel fiind posibilă utilizarea simultană a tuturor pieselor necesare dezvoltării proiectului. Cât despre scenele jocului, am luat decizia de a il structura în trei scene diferite, fiecare având un rol separat.

Scena Splash_Screen – În această scenă se prezintă detalii precum creatorul jocului video, versiunea de dezvoltare a acestuia etc.

Scena Main_Menu – Poate fi asemănată cu un panou de control, deoarece îi oferă utilizatorului posibilitatea de a modifica setările jocului.

Scena Lego_Game – Este scena principală a jocului care conține toate elementele vizuale și de gameplay ale acestuia.

7. Ai deviat de la planul inițial? Detaliază, te rog.

Da, am deviat de la planul inițial. Tema inițială pentru Lucrarea de Licență consta în dezvoltarea unei aplicații cu ajutorul căreia utilizatorul să poată monitoriza stadiul în care se află senzorii de gaz din casă. Aceasta trebuia să funcționeze pe sistemul de operare Android și urma să fie scrisă în limbajul Java.

Echipa lui Clește îi mulțumește lui Mihai pentru că a împărtășit cu noi proiectul și nu l-a păstrat doar pentru ploieșteni. Îi dorim spor la scris coduri și sperăm să cumpărăm jocuri video create de el în viitorul apropiat!

Dacă ai un proiect de licență pe care Clește trebuie să-l citească, atunci te invităm să ne contactezi la adresa de mail contact@cleste.ro. Mai multe detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *