Joc pentru antrenarea memoriei cu Arduino

Cu toții știm că odată cu trecerea anilor memoria este afectată, în special cea vizuală. Haideți să admitem, câți dintre noi nu s-au îndoit de acțiunile lor, după ce am plecat de acasă dacă am închis ușa sau dacă am uitat lumina aprinsă. Aceste evenimente fac parte din viața noastră, iar o parte din ele pot fi combătute doar prin antrenarea constantă a memoriei.

Scopul acestui proiect este de a permite antrenarea atât a memoriei vizuale cât și a celei auditive, într-un mod amuzant și recreativ.

Piese necesare pentru realizarea proiectului:

Costul proiectului: aproximativ 69,86 RON – Costul poate varia în funcție de prețurile actuale, promoții sau eventuale piese și accesorii pe care le aveți deja.

Descrierea proiectului:

Cu ajutorul aplicației Arduino IDE am programat placa de dezvoltare Arduino Uno R3 Atmega328P, iar codul îl găsiți la finalul articolului.
Am atașat un breadboard la această placă, pe care vor fi plasate led-urile, rezistențele, buzzer-ul și butoanele. Alimentarea plăcii Arduino și transferul de date către aceasta se realizează printr-un cablu USB de tip A-B.
Jocul constă în reproducerea șirului de culori prin apăsarea butonului din dreptul led-ului, el este structurat pe 100 de nivele, avansarea în nivele crește și dificultatea acestora. Se antrenează memoria vizuală, dar și cea auditivă datorită buzzer-ului care produce câte un sunet (o notă muzicală) specific fiecărui led.

Se recomandă montarea pieselor pe breadboard și conectarea cablurilor înainte de a alimenta placa Arduino Uno.

Interconectarea pieselor folosite:

  • Amplasarea pe breadboard a pieselor – se vor așeza pe 4 rânduri câte un buton, un led și o rezistență care conectează piciorul lung al led-ului cu un pin digital. Buzzer-ul se află pe un al cinci-lea rând.
  • Arduino – Breadboard
    • 5V – fir roșu într-un pin de plus de pe breadboard
    • GND – fir albastru într-un pin de minus de pe breadboard
    • Pin 3 – fir maro la pinul plus al buzzer-ului
    • Pinii 4,5,6,7 – la piciorul drept al fiecărui buton
    • Pinii 10,11,12,13 – la piciorul lung al led-ului conectați printr-o rezistență de
      300Ω
  • Conectarea cu fire dupont a pieselor:
    • Minus – fir verde la piciorul scurt al fiecărui led
    • Minus – fir galben la pinul minus al buzzer-ului
    • Minus – fir alb la piciorul stâng al primelor 3 butoane
    • Minus – fir galben la piciorul stâng al ultimului buton

Procedura de programare:

Se declară pinii corespunzători fiecărui led și buton,led-urile sunt programate să se stingă și să se aprindă până când se apasă primul buton, iar jocul începe.

Se creează funcția „generare_secventa” în care se definește generarea random a secvențelor și se asociază câte un sunet, produs de buzzer, fiecărui led aprins.

Urmând ca în funcția „get_secventa” să se facă verificarea secvenței, dacă secvența introdusă de jucător este la fel cu cea generată, nivelul va fi incrementat, în caz contrar progresul va fi pierdut, iar jocul va începe de la primul nivel.

Codul sursă:

Codul sursă îl puteți downloada de AICI, iar dacă aveți întrebări nu ezitați să ne contactați.

Idei de dezvoltare ulterioară a proiectului:

  • Creșterea dificultății jocului prin adăugarea de mai multe led-uri
  • Timp de răspuns pentru fiecare secvență în funcție de nivelul de dificultate

Tu ce ai fi făcut diferit la acest proiect sau ce îmbunătățiri crezi că îi poți aduce? Așteptăm răspunsul tău mai jos în comentarii.

Ne rezervăm dreptul de proprietate asupra materialelor foto & video și este interzisă orice preluare de astfel de materiale fără acordul nostru scris.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *